18 November 2010

P1 Yg Lembab





Aku guna P1 W1max dah dekat setahun lebih..Masa permulaan aku guna P1,mmg lembab giler...Guna plak komputer yg lembab...Bertambah lembab la line P1 tu...

Bila aku sambung belajar kat UNIKOP bulan 7 aritu,ayah aku belikan laptop tuk aku..mmg dah lama aku idam2 kan selama ni..dalam 3 bulan aku guna laptop baru tu,tetiba hard disk rosak lak...bukan tetiba p0n..salah aku jugak..aku guna laptop tu dari pagi sampai malam,dari malam sampai pagi...dah tu,jarang pakai cool fan lak...abg aku tkar hard disk baru dalam RM 130..habis semua data2,gambar dan sebagainye hilang..satu keja lak nak mencari semua tu..mak aku,asyik padan kan muka aku je..huhuu..mmg 'PADAN MUKA' ..hahhau

 Baru nak masuk citer yg sebenar..tadi baru mukadimah je..hari tu,aku ade pegi midvalley ngn bf aku..kebetulan ade PC Expo..aku p0n g la menjengah sekejap..jumpa la gerai P1 W1max..diorg ade package baru..memandangkan aku ade modem dia,so,aku boleh la langgan broadband dia dgn harga RM 20 + dgn bill skrg..aku berminat...tapi nak register time tu xleh..coz P1 ni register atas nama mak aku tahun lepas sebab bawah 18 thun..huhuh..

esok nye,aku ajak mak aku g NSK selayang sbb nak daftar P1 broadband tu..aku beli super winggy..bulan2 tambah RM 30 dgn bill P1 skrg..dia kata 2 jam dah leh guna..tapi dah satu hari aku tggu xleh2 gak..aku call reseller tu lek..dia kate, aku l0m byr bil lagi..sebab tu xaktif..nasib baik siang tu,kakak aku dah tlg byr kan kat maybank..mlm tu, aku tg0k kat akaun P1 aku,dia dah aktif..tapi,yg aku hairan nye,brdband tu xleh guna lagi kat laptop aku..sejak tu,aku asyik call P1 careline je..abes kedit aku..huhuh...diorg suh aku bawak laptop ngn brdband tu g jumpa reseller kat Tesco Extra Selayang..

Aku p0n g la ngn mak aku,bwk sekali laptop ngn resit pembelian tu..sampai kat sane,dia suh tggl kan brdband tu pastu s0k dtg lek..dia tg0k,pe masalah brdband tu...dtg sekadar bg dia benda tu je..nsib baik rumah dekat..klu jauh,xberbaloi langsung..

Esoknye,dia call..dia ckp,winggy yg aku beli baru lagi..so coverage xstabil lagi..dia kata,klu nak guna yg tu gak,tggu 2minggu..klu x,beli winggy yg Rm20 tu..gila ko nak tggu sampai 2 minggu..klu aku tggu,bil dah masuk,aku xdpt guna lagi..byk cantik..aku p0n tukar la brdband RM20 tu..ayat yg sama gak..lepas 2 jam dah leh guna..

aku p0n tggu la sampai 2 jam..xleh gak..aku tg0k kat dlm akaun P1 aku, yg lama nye dia xbatal kan lagi..xpela..ku sabar..aku ckp dlm hati,maybe,es0k dah leh..erm...tapi hampeh gak..aku call careline dia..mcm2 la diorg ckp..aku tggu sampai 3 hari...xaktif2 gak..mak aku dah bengang + berapi..dia suh aku return broadband tu..aku ckp,nanti la dulu..mak aku membebel je..

dah 4 hari xleh guna,aku p0n xtahn gak la..aku call diorg lagi..boleh lak diorg ckp,reseller tu xanta borg terminate..dia suh aku faks salinan borg tu kat dia..aku mane ade mesin faks..so,mls nak pnjgkan cite,aku g balik TESCO EXTRA SELAYANG tu..aku suh terminate broadband yg baru ni gak..mls aku nak tggu..kang klu tggu lama2,aku xdpt pakai,bil kena byr gak..

Malam esoknye,aku check kat akaun P1 aku..masih xterminate gak..aduhh,...ape yg diorg buat ni??xwat keja ke..?rutin aku,asyik call careline service diorg je...aku cite la kat dia mslh aku..dia leh ckp,reseller tu xanta..adoii...dah 2x mcm ni...penat la mcm ni klu hari2...dia suh aku emel kan borg tu kat dia..nasib baik scanner lama aku masih berfungsi..aku scan borg tu,aku emel kat diorg..uhhhh..wat sakit jiwa aku ngn diorg ni la..skrg ni,aku ngh tggu diorg terminate kan brdband tu...klu xjadi gak,aku serang ofis diorg ni nanti...huhu...

Wassalam....
♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ziera. Jangan Lupa Komen dan Like Ye ♥

1 00 Orang Teruja:

Anonymous said...

Your site seems to be having some compatibilty issues in my safari browser.
The wording seems to be running off the webpage pretty
bad. If you would like you can contact me at: calebjackson@gmail.
com and I will shoot you over a screen grab of the problem.


Also visit my webpage - work

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...