05 December 2010

Batu Caves -> Batu Gajah ->Tanjung Malim -> Batu Caves


Hari ni,kakak kawan dormmate UNIKOP aku tu kawin. So, aku dijemput di majlis kenduri tu kat Batu Gajah,Perak. Kalau ikutkan,aku xjadi pergi sebab aku kena mengajar budak tuisyen setiap hari Sabtu. Tapi, semalam, aku diberitahu kelas tuisyen tu cancel dan kakak aku p0n cuti hari ni. Tak de la aku kena jaga anak buah aku tu.huhuhu.

Malam tadi,aku ade bagitahu kat ayah aku pasal nak pergi Batu Gajah ni. Kena la bgth dia sebab dia yg bawak kereta. Aku??Harap je ade lesen,tapi hampeh. Hahaha. Ayah aku mcam xnak pergi sebb jauh. yela,aku duk kat Taman Batu Caves. Nak pergi sampai Batu Gajah tu. Tak pening kepala dia. hehehe.. Aku tny kat mak aku lak yg ayah tu nak pergi ke x? Mak aku ckp, "Ayah ko mmg mcm tu.hari ni kate xnak pergi,esok kate nak pergi pulak." huhuhu.. aku harap,betul la tu...

Pepagi tadi,mak aku dah kejut, Dia ckp nak pergi ke tak? Aku pon terkejut gak ngn keputusan ayah aku.huhuh.. Jadi gak g kenduri kawin kakak kawan aku tu. Tengah aku bersiap2,ade insiden yg terjadi pulak. Kunci kereta ayah aku tertinggal kat dlm kereta. Kunci spare kat abg aku. Tapi dia duk kat Batang Kali. Satu keja lak lagi nak tggu abg aku hantar kunci. Dah selesai semua,kitorg bertolak dalam pukul 10.45am.









Dalam perjalanan tu,aku pelik dgn sikap sstgh pemandu ni. Siapa ajar memotong sebelah kiri? Nak kata bodoh,keta semua mewah2. Tgh aku mengomel sorg2 pasal potong sebelah kiri,tuptup ayah aku p0n ikut sama. Aku geleng kepala dibuatnye..huhuh..










Kitorg sampai Batu Gajah dalam Pukul 1.45pm. Aku xambik gambar p0n kat sana. Xde mood nak bergambar. Tapi,gambar aku,aku xlupa ambik. hahaha. Lepas kitorg makan,kitorg singgah Tanjung Malim. Pekena  Pau Yik Mun. Aku makan Pau Ayam dan ayag lak makan pau kacang. Kitorg mula perjalanan balik dalam pukul 5.45pm. Sampai rumah pukul 7.10pm.







Aku bersama Ermaliana..Adik kepada pengantin,Kak Eza..




Aku keletihan. Lepas mandi,mak suruh aku kupas kulit kentang. Aku kupas kentang smbil tg0k Mari Menari. Selepas tu,tg0k cekerama kat TV3 lak. Aku tid0 kul 1.30am.hehehe. Letih mehh..

Wassalam....

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Ziera. Jangan Lupa Komen dan Like Ye ♥

0 00 Orang Teruja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...